1. صفحه نخست
  2. هتل های خرم آباد
  3. هتل رصدخانه کاسین خرم آباد

هتل رصدخانه کاسین خرم آباد

(یک ستاره)
توصیه شده توسط78% مسافران
آدرس هتل: خ شریعتی مجتمع بام لرستان مجتمع علمی تحقیقاتی رصد خانه کاسین
اجاره خودرو
تعداد اتاق 6
تعداد طبقه 1

رزرو هتل رصدخانه کاسین خرم آباد

100% آنلاین و 24 ساعته

لیست قیمت اتاق ها(قیمت ها به تومان می باشد)

در تاریخ درخواست شده ظرفیتی تعریف نگردیده است

توضیحات مهم هتل رصدخانه کاسین خرم آباد

***سرویس اضافه به صورت کف خواب می باشد.***
***کودکان زیر 3سال (در صورت عدم استفاده از سرویس اضافه ) رایگان می باشد***

امتیاز مسافران به هتل رصدخانه کاسین خرم آباد

4.1
امتیاز 4.1 توسط 181 مسافر

امکانات هتل

  • تلویزیون
  • اینترنت
  • سرویس فرنگی
  • سرویس ایرانی
  • پارکینگ
  • نمازخانه
  • لابی
  • فروشگاه و غرفه
  • کافی شاپ
  • اینترنت در لابی
  • تلفن در اتاق
  • یخچال

هتل رصدخانه کاسین خرم آباد امکانات زیر را ندارد

  • استخر
  • سوئیت
  • رستوران
  • ترانسفر فرودگاهی
  • ماهواره
  • سالن ورزش
  • بیلیارد
  • سونا و جکوزی

اطلاعات و راهنما رزرو هتل رصدخانه کاسین خرم آباد:

مجتمع چهار ستاره علمی ، تحقیقاتی ، پذیرایی ، اقامتی و گردشگری رصدخانه کاسین در ارتفاعات کوهستانی زاگرس ،در فروردین ماه سال 1394 به منظور رفاه حال محققان و پژوهشگران در فاصله 6 کیلومتری از شهر خرم آباد افتتاح شده است. هتل این مجموعه دارای 5 طبقه متشکل از 2 طبقه اقامتی، ، کافی شاپ، سالن آمفی تئاتر و امکانات برای رصد ستارگان می باشد. این مجتمع دارای مدرن ترین رصدخانه خاورمیانه می باشد که دارای گنبد آسمان نما، شبیه سازی از آسمان و صورت های فلکی، عکس از زمین تا کیهان و رصد آسمان با تلسکوب، آمفی تئاتر جهت آشنایی با زندگی در فضا و ابعاد عالم هستی می باشد و همچنین تنها تلسکوپ خورشید در کشور نیز در این مجموعه قرار دارد که امکان رصد آسمان در روز را نیز فراهم می آورد.

نظرات مسافران در مورد هتل رصدخانه کاسین خرم آباد

وحید طاهری 5 از 5
1 مرداد 1402
مسافر مورد تایید هتل یار

با سلام و احترام هتلی با شرایط خاص ، برای یک شب پیشنهاد میکنم .

برخورد خوب پرسنل
موقعیت مکانی استثنائی
خلوتی و آرامش داشتن

نداشتن رستوران

مجتبی پیوندچی 4 از 5
10 فروردین 1402
مسافر مورد تایید هتل یار

موقعیت مکانی بسیار عالی

موقعیت مکانی و سبک اتاقها

صبحانه ضعیف

جلال الدین ذاکری 5 از 5
8 بهمن 1401
مسافر مورد تایید هتل یار

رفتار محترمانه پرسنل, اطاق بسیار خوب و تمیز, محل فوق‌العاده زیبا و جذاب, پارکینگ عالی و امن در مجموع دوباره حتما برمیکردم و به دیگران نیز توصیه میکنم که از این محل دیدن کنند و زمانی را در دل طبیعت زیبا خرم آباد با مردمی فوق‌العاده مهربان سپری کنند.

ثبت نظر در مورد اطلاعات و راهنما رزرو هتل رصدخانه کاسین خرم آباد

قلم مسافران هتل رصدخانه کاسین خرم آباد

نقد و بررسی هتل رصدخانه کاسین خرم آباد به قلم محمد رضا نوشته شده در هشتم بهمن 1396
مشخصات کلی (ابعاد، امکانات، جغرافیایی)

هتل کاسین هتلی کوچک و نقلی است که در ورودی شهر قرار گرفته ولی حدود 5 کیلومتر از جاده تا هتل راه است. آن هم نه راه معمولی پنج کیلومتر راه پر پیچ و خم که می تواند خطرناک یا خسته کننده باشد و یا میتوان با نزدیک شدن پله پله به بام لرستان از مناظر شهر لذت برد با این وجود شاید در تصمیم گیری های آمد و رفت به شهر کاملاً موثر باشد. هتل بسیار کوچکیست با حدود پنج اتاق که البته وجود رصدخانه نجوم آن را منحصر بفرد کرده است. به دلیل ارتفاع حدود 1800 متری از سطح دریا در شب و روز مناظر بسیار زیبا از شهر خرم آباد و دشت های اطراف کم و کاستی های هتل را تا حدودی پوشش می دهد.

ویژگی هتل رصدخانه کاسین خرم آباد

شاید اگر به عنوان یک هتل سه ستاره از آن یا میشد سطح توقع مسافران از آن زیاد نمی شد. وقتی با پیش فرض 4 ستاره بودن یک هتل به کاسین میروی لابی هتل ، تمیزی و امکانات اتاق ها تو ذوق میزند. نکته منفی دیگر اینکه از پایین بام تا خود هتل هیچ جا تابلوی "هتل کاسین" نمی بینید و فقط نوشته رصد خانه یا نهایتاً سوئیت اقامتی و این قضیه یاد آور خانه های اجاره ای و مهمانپذیر است نه یک هتل چهار ستاره. رصد خانه کاسین مجهزترین رصدخانه خاورمیانه است اما نه برای مهمانان هتل بلکه برای محققین و منجمین. سهم مسافران هتل از رصد و ستاره ها یک تلسکوپ آماتور روی تراس طبقه دوم است که شاید با کمی دقت چشم غیر مسلح هم میتوانست نقش آن را بازی کند !! البته استفاده از تلسکوپ و امکانات حرفه ای هم مهیا بود ولی گویا باید یک روز قبل هماهنگ میکردیم که با زمان مسافرت ما هماهنگ نبود. این هتل یا مهمانخانه گویا در ابتدا برای اقامت محققین این مرکز تحقیقاتی بنا شده بود که بعداً به دلیل خالی نبودن آن و برآورده های هزینه های آن در سایر ایام سال هم در اختیار سایر مسافرین قرار می گیرد. با فرض این مسئله می توان کم بودن تعداد پرسنل و عدم حضور مهماندار و خدمات مناسب هتلینگ را توجیه کرد. تصور کنید فرم پذیرش تمام شده بود و چه در هنگام ورود چه خروج خودمان نسبت به انتقال چمدان هایمان اقدام کردیم و نکته جالبتر این که روز آخر در هنگام تسویه یکی از پرسنل که اولین بار بود بعد از دو روز مشاهده می شدبا گرفتن دستگاه کارتخوان درخواست انعام کردند و من مانده بودم که واقعاً انعام برای چی؟! البته این مطالب و انتقادات در مورد هتل کاسین است. نحوه برخورد پرسنل رصد خانه توضیحات آسمان نما، نمایشگاه عکس و رصد ماه بسیار آموزنده و خوب بود.

اطراف هتل (تفریح و سرگرمی ، رستورانها ، مناطق دیدنی)

به دلیل موقعیت خاص هتل هیچ امکان تفریحی یا سرگرمی در نزدیکی هتل نیست. تنها هوای خوب است و سکوت و مناظر ناب . . . و البته به همین دلیل موقعیت خاص و دوری هتل از مرکز شهر سعی کردیم در دو شبی که مقیم هتل بودیم کمترین رفت و آمد به شهر را داشته باشیم به همین دلیل برای صرف نهار و شام بیرون هتل بودیم . ظاهراً رستوران گردون بود ولی نظر خاصی در مورد این مسئله ندارم. در مورد صبحانه باید بگویم که به هیچ وجه در حد هتل نبود. به دلیل کم بودن مسافر هم از لحاظ کیفی هم از لحاظ کمی مناسب نبود و از آنجایی بر خلاف بقیه هتل ها سرو صبحانه از ساعت 8 شروع میشد برنامه های گشت و گذار ما عملاً از ساعت 10 صبح شروع میشد که گاهی اوقات به دلیل گرم شدن هوا این مسئله آزار دهنده بود. و اگر خواستید از اول صبح به دیدن آبشار ها یا شهرهای اطراف بروید اگر قید صبحانه هتل را بزنید چیز خاصی را از دست ندادید. نزدیک ترین منطقه دیدنی اطراف هتل قلعه فلک الافلاک است و بعد از آن دریاچه کیو و البته چند منطقه باستانی کوچک دیگر در مرکز شهر.

هتل رصدخانه کاسین خرم آباد را به چه کسانی پیشنهاد می کنید

این هتل را به کسانی توصیه می کنم که نهایتاً یک شب قصد اقامت در خرم آباد را دارند البته بیشتر بخاطر امکانات رصد خانه هتل و الی گزینه مناسب میتواند این باشد که هتل یا مهانپذیری در مرکز شهر انتخاب کنید و فقط برای دیدن بام و رصد خانه چند ساعتی را در این مکان لذت ببرید.

چه زمانی به این هتل سفر کنیم

به نظر من که برای اولین بار به این شهر سفر می کردم بهترین زمان سفر از بعد از تعطیلات نوروز تا اواسط اردیبهشت هوا هنوز رو به گرمی نگذاشته بهترین زمان سفر است. صد البته که مسافرت در زمستان به دلیل شیب جاده و کوهستانی بودن مسیر به نظرم خیلی سخت باشد و یا لااقل وسیله نقلیه مجهز میطلبد.

تناسب قیمت با کیفیت و امکانات هتل رصدخانه کاسین خرم آباد

از لحاظ ستاره های هتل قیمت مناسب بود ولی از لحاظ امکانات خیر ! قیمت آن همتراز هتل های چهار ستاره منطقه و شهر های اطراف است ولی مشکل اینجا بود که امکانات و کلاس هتل با ستاره های آن متناسب نبود!

چگونه حداقل قیمت را پرداخت نماییم

کاش استان لرستان هتل های مناسب تری داشت البته شنیدم که یکی دو هتل پنج ستاره در خرم آباد در حال ساخت می باشد که امیدوارم هر چه زودتر شاهد بهره برداری از آن برای این منطقه و استان سرسبز و باصفا باشیم.

سایر موارد

من همیشه از هتل یار هتل می گیرم نمیدونم کم و زیادش چجوریه !!