ایرانگردی

  1. صفحه نخست
  2. ایرانگردی
  3. بهترین مقصدهای پاییزی، لیست کامل برای سفرهای پاییزی
text off بهترین مقصدهای پاییزی، لیست کامل برای سفرهای پاییزی

بهترین مقصدهای پاییزی، لیست کامل برای سفرهای پاییزی

بازدید: 0
تاریخ: 18 آبان 1398

فصل پاییز، فصل مورد علاقه بسیاری از سفر دوستان و گردشگران است. بسیاری از گردشگران و توریست ها، فصل پاییز را برای سفرهای خود انتخاب می کنند؛ چراکه در بهترین مقصدهای پاییزی ایران، جهانی از رنگ ها و آب و هوایی دلچسب منتظرشان است.

به همین خاطر، باتوجه به اهمیت سفر در فصل پاییز، لیستی کامل و متفاوت از بهترین مقصدهای پاییزی را برای مسافرت های شما در این فصل جذاب تهیه کرده ایم. مقصدهایی که مطمئنا سفر پاییزی دل چسب و ویژه ای را برای شما رقم می زنند.

از ویژگی های مثبت این مطلب، این است که بهترین مقصدهای پاییزی ایران را در انواع گوناگون، مانند جاده ها، جنگل ها، شهرها و جزیره ها مختلف طبقه بندی کرده ایم. علاوه بر ارائه اطلاعات و تصاویر در لیست کامل بهترین مقصد ها برای مسافرت های پاییزی، اطلاعاتی جامع نظیر مسیر دسترسی به بهترین مکان ها برای مسافرت پاییزی و ...  را نیز در نظر گرفته ایم. پس همراه ما باشید...

 

تصویر جاده زیبا اسالم به خلخال در فصل پاییز

 

 

1- بهترین جاده های ایران مناسب برای مسافرت های پاییزی

2- بهترین جنگل ها برای انتخاب به عنوان مقصد پاییزی

3- بهترین شهرهای ایران برای بازدید و سفر در فصل پاییز

4- بهترین جزیره های جنوبی، مناسب برای سفرهای پاییزی

 

 

 

بهترین جاده های ایران برای سفرهای پاییزی

 

جاده اسالم به خلخال، جاده ای رویایی برای مسافرت در پاییز

جاده اسالم به خلخال بزرگ ترین جاده جنگلی ایران است. این جاده شگفت انگیز از شهر اسالم، واقع در استان گیلان آغاز می شود و حدود 70 کیلومتر ادامه می یابد؛ و نهایتا به شهر خلال در جنوب استان اردبیل می رسد.

جاده اسالم به خلخال، با گذر از جنگل های متراکم، کوهستان ها و طبیعت بکر، توسط بسیاری از مسافران به عنوان مقصد اصلی برای سفرهای جاده ای به خصوص در مسافرت های پاییزی انتخاب می شود.

 

تصویر هوایی از جاده اسالم به خلخال، انتخاب ویژه برای سفرهای پاییزی

 

اما زیبایی جاده اسالم به خلخال در فصل پاییز، دو چندان می شود. چرا که جنگل های این جاده، تبدیل به بهشتی از هزاران رنگ پاییزی می شوند. به همین خاطر این جاده در فصل پاییز، یکی از بهترین مقصدهای پاییزی برای گشت و گذاری فراموش نشدنی مورد توجه مسافران قرار می گیرد.

 

 

جاده چالوس، پادشاه مقصدهای پاییزی

شهر چالوس از دیدنی ترین شهرهای شمال کشور است. علاوه بر این، جاده چالوس معروف ترین و البته، دیدنی ترین جاده ایران در تمام فصول است.

اما، ویژگی های مختلف سبب شده تا بهترین فصل گذر از جاده چالوس، فصل پاییز باشد. شاید بپرسید چرا فصل پاییز، بهترین زمان برای سفر به جاده چالوس است؟

مهم ترین دلیل انتخاب جاده چالوس به عنوان بهترین مقصد پاییزی، تنوع رنگ ها در دل این جاده است. مطمئن باشید، زیبا ترین تصویر پاییزی تمام عمرتان را در جاده چالوس خواهید دید.

 

جاده چالوس در فصل پاییز

 

دلیل دوم سفر به چالوس در پاییز، تنوع آب و هوایی این جاده است. نه تنها بارش باران و برف از جذابیت های جاده چالوس در پاییز است؛ بلکه در ارتفاعات این جاده می توانید تصویری حیرت انگیز از دره ای غرق در مه را ببینید.

علاوه بر فروش آش و ... در ارتفاعات این جاده، که در اکثر فصول سال وجود دارد؛ در فصل پاییز بسیاری از افراد محلی، در کنار جاده، انواع محصولات فصلی نظیر میوه های پاییزی را می فروشند. این یک تجربه عالی از سفر پاییزی شما خواهد بود!!

 

 

جنگل ها، برترین جاذبه ها برای مسافرت های پاییزی هستند

 

پارک جنگلی النگدره، بهترین گزینه برای مقصدهای پاییزی

ما به شما اطمینان می دهیم که در پارک جنگلی الگندره، برخی از نفس گیر ترین و باشکوه ترین مناظر جنگل های شمال ایران را مشاهده خواهید کرد. الگندره علاوه بر تمام زیبایی هایش، در طول پاییز فوق العاده تر از همیشه می باشد. این پارک جنگلی، از گزینه های اصلی مسافران برای انتخاب به عنوان مقصد پاییزی می باشد. به همین خاطر پارک جنگلی النگدره جز 7 منطقه نمونه طبیعی ایران است.

 

پارک جنگل النگدره، انتخابی ویژه برای مسافرت های پاییزی

 

آب و هوای پارک الگندره در پاییز معتدل و خاص است. علاوه بر اینکه این جنگل غرق در هزاران رنگ درخشان است. در کنار جذابیت های این جنگل در پاییز، تعدادی چشمه و رودخانه نیز در دل این پارک جنگلی قرار دارد.

همچنین یک مسیر فوق العاده برای پیاده روی در این جنگل وجود دارد. بسیاری از مسافران و گردشگران از این مسیر پیاده روی به عنوان جاده درمانی استفاده می کنند. علاوه بر مناظر زیبای پاییزی به عقیده بسیاری، این مسیر خاصیت های شگفت انگیز درمانی هم دارد.

 

تصویر مسیر ویژه پیاده روی در جنگل النگدره

 

 

جنگل ابر، مقصدی رویایی برای مسافرت های پاییزی

جنگل ابر از قدیمی ترین و البته زیباترین جنگل های ایران است. این جنگل شگفت انگیز، ادامه جنگل های شمالی ایران است و در جنوب رشته کوه های البرز قرار دارد.

علت نام گذاری این جنگل به عنوان جنگل ابر، به این خاطر است که بیشتر فصول سال، تحت پوشش اقیانوسی از ابر و مه قرار دارد. امکان تماشای جنگلی از هزاران رنگ پاییزی که غرق در مه است، جنگل ابر را تبدیل به یکی از بهترین مقصدهای پاییزی کرده است.

 

جنگل ابر در سمنان، مناسب برای سفرهای پاییزی

 

جنگل ابر در استان سمنان، شهر شاهرود قرار دارد. زمانی که در طبیعت بکر و پاییزی این جنگل قرار می گیرید، باورتان نمی شود که در بخشی از شهر کویری سمنان قرار دارید. جنگل ابر شاهرود، مملو از تپه های شیب دار و رودخانه های مختلف می باشد.

بهترین زمان بازدید از جنگل ابر، فصل های تابستان و پاییز می باشد. همچنین بهترین زمان برای عکاسی و مشاهده ابرها، صبح خیلی زود است.

 

تصویری از جنگل ابر، پوشیده شده توسط ابرها

 

 

شهرهایی برای تبدیل شدن به بهترین مقصدهای پاییزی

 

فیلبند، مقصدی پاییزی برای غرق شدن در ابرها

در شمال ایران، دهکده ی باورنکردنی و زیبای فیلبند قرار دارد. فیلبند با ارتفاعی بیش از 2300 متر از سطح دریا، به عنوان بام مازندران شناخته می شود. جذابیت فوق العاده فیلبند این است که این روستای شگرف به طور معمول توسط ابرهای سفید پوشیده شده است.

به علت زیبایی و قرار گیری فیلبند در ارتفاعی نسبتا بالا و در دل ابرها، این روستا مقصدی شگفت انگیز برای کسانی است که به دنبال مناظر طبیعی کم نظیر و دل فریب می گردند.

 

تصویر گردشگران در روستای فیلبند و غرق در مه پاییزی

 

بهترین زمان برای سفر به فیلبند، نیمه دوم سال به خصوص فصل پاییز می باشد. هوای این منطقه در پاییز، کم نظیر و تراکم ابرها در بهترین حالت خود می باشد. به همین خاطر فیلبند را در لیست بهترین مقصدهای پاییزی قرار داده ایم.

برای دسترسی به روستای فیلبند اصلا نگران مسیر نباشید. به لطف جاده آسفالت موجود، که فیلبند را به جاده اصلی تهران – هراز متصل می کند، این روستا حتی در فصل پاییز به راحتی قابل دسترس می باشد.

 

روستای فیلبند، انتخابی ویژه برای مسافرت های پاییزی

 

 

روستای برگ جهان، بهترین مقصد پاییزی در اطراف تهران

شاید باورتان نشود که در نزدیکی شهر پر دود و دم تهران، روستایی جادویی و سرشار از شگفتی برای بازدید قرار دارد. روستای برگ جهان در 49 کیلومتری شهر تهران قرار دارد، که یک مقصد پاییزی مناسب برای سفری یک روزه است، البته اگر اهل تهران باشید!!

اگر هم اهل تهران نیستید، مطمئن باشید روستای برگ جهان و آب و هوای کم نظیرش ارزش بازدید و وقت گذاشتن را دارد.

برای رسیدن به روستای برگ جهان، لازم است که خود را به لواسان برسانید. از آن جا با استفاده از تابلوهای راهنما می توانید از طریق جاده ای باریک و زیبا، که در فصل پاییز غرق در هزاران رنگ است، خود را به روستای زیبای برگ جهان برسانید.

 

تصویر کوچه باغ های روستای برگ جهان

 

 

جزیره های جنوبی ایران، بهترین مقصد ها برای سفر پاییزی

 

جزیره مرجانی کیش، انتخابی شایسته برای مسافرت های پاییزی

ویژگی ها و امکانات کیش غیر قابل مقایسه با سایر مقصدهای گردشگری ایران است. وجود مجموعه ای از انواع تفریحات در کنار امکاناتی فوق العاده نظیر خطوط مناسب هواپیمایی، امکان اجاره خودروهای لوکس و رزرو آنلاین بهترین هتل های کیش، تماما امکاناتی هستند که نمی توان از آن ها چشم پوشید.

علاوه بر تمام این امکانات، تصور کنید در بهترین زمان و آب و هوای ممکن به این جزیره دیدنی سفر کنید!!! پس پیشنهاد می کنیم سفر پاییزی به جزیره کیش را حتما تجربه کنید...

 

جزیره کیش، یکی از خاص ترین مقصدهای پاییزی ایران

 

در فصل پاییز، آب و هوای جزیره مناسب است و لذتی دوچندان از سفر خود خواهید برد. علاوه بر این، خلوت بودن جزیره در کنار تخفیف های فصل، جزیره کیش را تبدیل به یکی از بهترین مقصدها برای سفرهای پاییزی کرده است.

برخی از تفریحاتی که در فصل پاییز در جزیره کیش منتظر شما هستند:

  • انواع تفریحات آبی
  • گشت و گذار در جزیره
  • بازدید از مکان های تاریخی مختلف جزیره کیش مانند شهر حریره و ...

 

غواصی، یکی از انواع تفریحات آبی کیش در فصل پاییز

 

 

جزیره هرمز، مناسب برای مسافرت های تابستانی

بازدید از جزیره زیبا هرمز به لطف کوه های رنگارنگ و خاک زیبایش به عنوان جزیره رنگین کمانی ایران شناخته می شود!! بازدید از این جزیره آن قدر لذت بخش است که فرصت مسافرت به جزیره رنگین کمانی هرمز یک فرصت ویژه است!

جزیره هرمز با مساحت 42 کیلومتر مربعی خود و ارتفاع 186 متری از سطح دریا، در 8 کیلومتری ساحل استان هرمزگان قرار دارد. موقعیت جغرافیایی این جزیره، سبب شده تا از نظر آب و هوایی بهترین گزینه برای مسافرت های پاییزی باشد.

 

تصویر جزیره دیدنی هرمز

 

ویژگی های فوق العاده جزیره هرمز برای انتخاب به عنوان یک مقصد پاییزی:

  • زندگی در جزیره هرمز هنوز بسیاری سنتی می باشد. به همین خاطر تماشا و آشنایی آداب و رسوم و نوع پوشش مردمان جزیره هرمز از اصلی ترین دلایل سفر به این جزیره جذاب است.
  • قلعه پرتغالی ها، از جذاب ترین سایت های تاریخی و گردشگری جزیره هرمز است؛ که حتما باید از آن بازدید کنید.
  • علاوه بر جنبه های فرهنگی و تاریخی، آب و هوای این جزیره در نیمه دوم سال به خصوص فصل پاییز فوق العاده است. به همین خاطر این جزیره در لیست بهترین مقصدها برای سفرهای پاییزی قرار گرفته است.

 

تصویر قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز

 

رزرو هتل های کیش

لیست قیمت
رزرو آنلاین

جدیدترین مطالب سایت

آخرین مقالات ایرانگردی