ایرانگردی

  1. صفحه نخست
  2. ایرانگردی
  3. روستای برگ جهان، بهشتی از جنس پاییز در حوالی تهران
text off روستای برگ جهان، بهشتی از جنس پاییز در حوالی تهران

روستای برگ جهان، بهشتی از جنس پاییز در حوالی تهران

بازدید: 0
تاریخ: 29 آبان 1397

روستای برگ جهان، بهشتی از جنس پاییز در حوالی تهران است. روستای زیبا و کوهستانی برگ جهان صاحب چشم انداز های بی نظیر، کوچه باغ های دلنشین و رودخانه ای خروشان است که از ناب ترین نقاط گردشگری اطراف تهران است و پیشنهاد ویژه هتل یار برای مسافرتی یک روزه، گشت و گذار در دل کوچه باغ های روستای برگ جهان است. تماشا بهشت رنگ های پاییزی روستای برگ جهان در اطراف تهران فرصتی بی نظیر است که نباید آن را از دست داد.

 

راه رسیدن به روستای برگ جهان

روستای برگ جهان برای سفری یک روزه به منطقه ای بسیار خوش آب و هوا در اطراف تهران بسیار مناسب است. برای اینکه از تهران به "برگ جهان" بروید باید بزرگراه بابایی را به سمت شرق بروید تا به خروجی لشگرک برسید، از آنجا تا لواسان را رانندگی می کنید و بعد از آن به سمت روستای افجه می روید؛ سپس از مسیر باریک و پر پیچ و خم کوهستانی از افجه به سمت برگ جهان حرکت خواهید کرد. در مجموع مسافتی حدود 49  کیلومتر را برای رسیدن به برگ جهان در اطراف تهران طی خواهید کرد. آب و هوای روستای برگ جهان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع است و در پاییزِ خنک و زمستان سرد است.  با این حال پیشنهاد هتل یار تماشای دره زیبای برگ جهان  در پاییز است، زیرا در پاییز هزار و یک رنگ را در دره برگ جهان و مجموع باغ های آن خواهید دید. باور کنید که پاییز برگ جهان بهشتی سرشار از رنگ های زیبای پاییزی است.

 

روستا زیبای برگ جهان در پاییز

 

پیشنهاد ویژه هتل یار

اگر ساکن تهران هستید  همانطور که گفتیم تا روستای برگ جهان تنها 49 کیلومتر فاصله دارید اما اگر ساکن تهران نیستید برای اقامت شما در تهران سامانه رزرو هتل یار همراه شماست تا اسکانی مناسب در یکی از هتل های تهران برای شما فراهم کند. هتل یار با ارائه لیستی دقیق و جامع از هتل های تهران مانند هتل لاله تهران، هتل نووتل تهران و ... سفری دلنشین و خاطره ساز را برای شما فراهم می کند. پس با خیالی آسوده همراه هتل یار از تخفیفات ویژه هتل لاله تهران، هتل نووتل تهران و دیگر هتل های تهران بهره مند شوید و اقامتی به یادماندنی را تجربه کنید.

 

زیبای های چشم نواز روستای برگ جهان

در طول مسیر از دیدن باغ های غرق دررنگ های پاییزی لذت خواهید برد و توصیه می کنیم قبل از رسیدن به روستای برگ جهان برای دقایقی در محل های مناسبی کنار جاده توقف کنید، از خودرویتان پیاده شوید و مناظر زیبا را ببینید. حدودا یک کیلومتر قبل از رسیدن به روستا برگ جهان یک دامداری بر روی دامنه کوه قرار دارد، درست بعد از رد کردن آن دامداری در امتداد جاده انحنای زیبایی خواهید دید که در واقع بعد از گذر از آن پیچ وارد مسیر اصلی روستا برگ جهان خواهید شد.

 

کوچه باغ های زیبای روستا برگ جهان

 

تاریخچه روستای برگ جهان

برگ جهان که نام های دیگرش، بلگجون، بلگیجهان، برگجون و.. است، چهار محله قدیمی به نام های؛ سرده (سردره)، پاده (پادره)، رودبار و شاهان دارد. که به محض ورود به روستا برگ جهان  از سمت تهران، شما وارد محله سرده خواهید شد. قدم زدن و گشت و گذار در هر کدام از این محله ها اوقات خوشی را برای شما خلق خواهد کرد. دیدن خانه های کاه گلی و چوبی روستای برگ جهان، طویله، مطبخ هایی که روی سکویی جلوی خانه های محله های قدیمی تر روستای برگ جهان وجود دارند، بالارفتن از کوچه های پر شیب، قدم زدن در کوچه باغ ها و...، همه و همه می تواند خاطراتی زیبا ازروستای برگ جهان را در حافظه شما شکل دهند.

 

روستا برگ جهان در اطراف تهران

 

جاذبه های گردشگری  روستای برگ جهان

از دیگر جاذبه های گردشگری روستای برگ جهان منطقه بقایای به جا مانده از قلعه ای معروف به " قلعه دختر" یا "قلعه بند"  است که آن را در ٣ کیلومتری شمال روستای برگ جهان در ارتفاع ٢٧٢٩ متری خواهید یافت. همچنین در محدوده روستا برگ جهان غاری به نام "زندانخانه لار" وجود دارد. عرض و ارتفاع  این غار در حدود ٢ متر در ٢ متر و طول آن نیز حدود ٣٠ متر برآورد شده است.

زمانی که تصمیم گرفتید بساط استراحت خود را پهن کنید، این کار را در کنار رودخانه روستا برگ جهان انجام دهید تا از صدای روح نواز جریان آب، لحظات خوشی را برایتان خلق کند. اگر اهل کوهپیمایی سبک هستید به شما پیشنهاد میکنیم در امتداد رودخانه بالا روید تا با سرچشمه این رود زیبا که تا سال های اخیر بسیار پر آب بوده بروید، و در طول مسیر آبشار هایی با ارتفاع های متفاوت را تماشا کنید. آبشار اصلی روستا برگ جهان که بسیار هم زیباست در شمال شرقی برگ جهان قرار دارد و برای رسیدن به آن حدودا یک ساعت کوهپیمایی لازم است. این آبشار در مسیر صعود به قله های سرسیاه غار یا همان سیاه چال ها قرار دارد.

 

 

آبشارهای تماشایی روستا برگ جهان

 

مسیری متفاوت برای بازگشت از روستا برگ جهان

برای برگشت علاوه بر مسیری که از آن آمدید می توانید از راهی جدید به تهران برگردید؛ طوری که حدودا ٧ کیلومتر به سمت سد لتیان رانندگی خواهید کرد، از آنجا تا جاجرود ٧ کیلومتر دیگر و از جاجرود تا بزرگراه بابایی ١٥ کیلومتر پیش رو خواهید داشت.

 

 

رزرو هتل های کیش

لیست قیمت
رزرو آنلاین