ایرانگردی

  1. صفحه نخست
  2. ایرانگردی
  3. لیست بهترین مقاصد سفر در تابستان | سفر تابستانی از کیش تا مازنداران
text off لیست بهترین مقاصد سفر در تابستان | سفر تابستانی از کیش تا مازنداران

لیست بهترین مقاصد سفر در تابستان | سفر تابستانی از کیش تا مازنداران

بازدید: 0
تاریخ: 24 تیر 1398

با شروع تعطیلی تابستانی مدارس و برنامه ریزی خانواده ها برای یک سفر لذت بخش، این سوال زیاد شنیده می شود که: "بهترین مقاصد سفر در تابستان کجاست؟" خوشبختانه در کشور پهناور و چهار فصل ایران، گزینه های مناسب برای سفر تابستانی کم نیست. در ایران مقصدهای بسیاری برای سفر وجود دارد. هر گوشه از کشور نقاط بکر و زیبایی دارد که باید به آن جا سفر کرد و از زیبایی هایش لذت برد. یکی از اولین گزینه هایی که هر ایرانی برای سفر و استراحت روح و روان خود در اولویت قرار می دهد، سفر به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (ع) است. خوشبختانه زائرین این شهر زیبا می توانند از بین بهترین هتل های مشهد نزدیک حرم، محل اقامت مورد نظر خود را انتخاب و رزرو نمایند.

از نظر مسافران بهترین مقصد سفر در تابستان کجاست؟

بهترین مقصد سفر در تابستان از نظر مسافران

تابستان، یکی از اصلی ترین فصل ها برای سفرهای تفریحی و گشت و گذار می باشد. معمولا بعد از انگیزه های زیارتی، اولویت مردم برای انتخاب بهترین مقاصد سفر در تابستان، شهرها و جزیره های ساحلی در شمال و جنوب کشور می باشد. یکی از پرطرفدارترین آن ها نیز جزیره کیش با سواحل زیبای خلیج همیشه فارس است که جشنواره ها و تخفیف های شگفت انگیز در تابستان، مسافران را برای رزرو هتل های کیش ترغیب می کند. امکانات و خدمات فوق العاده این هتل های 5 ستاره و درجه یک، تجربه بی نظیری از سفر تابستانه در ذهن همگان به جای می گذارد.

عده ای هم  برای فرار از گرما، تماشای مناظر فوق العاده و کسب تجربه های جدید به دنبال بهترین مقاصد برای سفر در تابستان می گردند و مناطق بکر با طبیعت زیبا و خوش آب و هوا را ترجیح می دهند. این افراد برای برنامه ریزی سفر خود به دنبال لیست کاملی از شهرها و مناطق با جاذبه های گردشگری جذاب برای سفر تابستانی می گردند.

پرطرفدارترین مقاصد سفر در تابستان با عکس

پرطرفدارترین مقاصد سفر در تابستان با عکس

اگر در تابستان قصد سفر داشته باشید، بهتر است نسبت به اماکن دیدنی و جالب شهرهای زیبای ایران اطلاعات کامل و جامعی داشته باشید. در این صورت با توجه به علاقه مندی های خود و هم سفرانتان می توانید بهترین گزینه را برای مسافرت تابستانی لذت بخش انتخاب کنید.

مشهد، گنجینه ای از تاریخ و سنت

شهر مشهد

اولین جایی که در استان خراسان رضوی برای سفر به ذهن همه ما می رسد، شهر مقدس مشهد است که سالانه میزبان میلیون ها مسافر و زائر از گوشه و کنار ایران و جهان می باشد. خوشبختانه با وجود تعداد زیاد مسافران، با رزرو هتل های مشهد نزدیک حرم امام رضا (ع)، مشکلی برای انتخاب بهترین محل اقامت نخواهید داشت. هتل های 5 ستاره و درجه یک اطراف حرم، بهترین خدمات و سرویس ها را به مهمان های خود ارائه می دهند و تجربه دلپذیری از سفر در ذهن زائران امام رضا (ع) بر جای می گذارند. البته استان خراسان رضوی ظرفیت های بیشتری برای جذب گردشگر دارد که به آن اشاره خواهد شد.

نظر مسافران نشان می دهد هتل قصر طلایی، بهترین انتخاب برای محل اقامت در نزدیکی حرم می باشد که با رزرو اتاق امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی مانند ترانسفر رایگان حرم و گشت نیم روزی برای بازدید از جاهای دیدنی مشهد فراهم می کند.

جاذبه های گردشگری مشهد برای سفر در تابستان

مناطق گردشگری مشهد

در کنار انگیزه زیارتی، جاهای تفریحی مشهد آن را به بک شهر سیاحتی جذاب هم تبدیل کرده است. اماکن تاریخی و دیدنی زیادی در اطراف حرم وجود دارد که دیدن آن ها بعد از زیارت بارگاه امام هشتم، خالی از لطف نیست. از جمله این مکان های تاریخی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در اطراف شهر مشهد هم روستاها و مناطق بکر و زیبایی وجود دارد که حتی در گرم ترین روزهای سال هم بسیار خوش آب و هوا هستند و مشهد را جز بهترین مقاصد سفر در تابستان قرار می دهد. شاندیز مشهد با رستوران های زیبا و بازارچه های صنایع دستی که دارد، در لیست اماکن مورد نظر هر مسافری قرار دارد.

غذای سنتی مشهد هم برای گردشگران این شهر زیارتی و سیاحتی طرفداران بسیار زیادی دارد. هیچ مسافری نیست که به مشهد سفر کند و غذاهای خوش طعم و خاص آن مانند شله مشهدی و انواع کباب های لذیذ را نوش جان نکند. خوردن این غذاهای خوشمزه به خصوص در رستوران های دنج و سنتی شهرهای اطراف مشهد مانند شاندیز و طرقبه بسیار لذت بخش و به یادماندنی خواهد بود.

البته برای چشیدن طعم این غذاهای فوق العاده لازم نیست راه دوری بپیمایید. با رزرو هتل الماس 2 مشهد، علاوه بر نزدیک بودن محل اقامت به حرم، می توانید از بهترین خدمات و امکانات این هتل 5 ستاره بهره برید و لذیذترین غذاهای سنتی مشهد ا در رستوران های شیک و مجلل آن نوش جان کنید.

شما می توانید بعد از گشت و گذار در این شهر زیبا، بهترین سوغات مشهد را برای عزیزانتان که در این سفر شما را همراهی نکردند، خریداری کنید. با متبرک کردن سوغات در بارگاه امام هشتم، به آن ها نشان می دهید در لحظه لحظه زیارت به یادشان بودید.

یکی از بهترین هتل های نزدیک حرم که به مراکز خرید بزرگ و شیک اطراف آن نزدیک می باشد، هتل قصر طلایی است. به راحتی می توانید بعد از یک زیارت دل نشین به همراه اعضای خانواده برای خرید سوغاتی به بازارهای بزرگ مشهد بروید و در کمترین زمان برای استراحت به این هتل 5 ستاره برگردید.

جزیره کیش، مقصد اقتصادی و جذاب برای سفر در تابستان

جزیره کیش

هرمزگان و جزایر زیبای آن یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر در تابستان هستند. قرار گرفتن این استان جنوبی در تنگه هرمز، ظرفیت های گردشگری فراوانی را برای آن ایجاد کرده است. کمتر کسی پیدا می شود که نام کیش و قشم را نشنیده و آن را در اولویت لیست سفر خود قرار نداده باشد. رزرو بهترین هتل های کیش با امکانات و تفریحات آبی درجه یک و بی نظیری که دارند، جز اولین اقدامات برای انتخاب مقصد سفر تابستانی است.

چرا سفر به کیش در تابستان؟!

شاید بپرسید که با هوای گرم و شرجی جنوب کشور، چطور ممکن است جزایر استان هرمزگان جز بهترین مقاصد سفر در تابستان قرار گیرد؟! در پاسخ به شما می گوییم که امکانات بی نظیر و تفریحات سرگرم کننده در سفر به کیش باعث می شود گرمای هوا تاثیری درثبت بهترین لحظات در سفر تابستانی شما نگذارد. به علاوه هتل های 5 ستاره و مراکز خرید این جزیره برای جذب گردشگر در تابستان، جشنواره های فوق العاده و تخفیفات ویژه در نظر می گیرند که سفر به کیش را از نظر اقتصادی بسیار مناسب و به صرفه می کند.

تصور کنید بعد از شنا و انجام بازی های دریایی متنوع، غذای لذیذی را در بهترین رستوران های کیش میل می کنید.  این رستوران های درجه یک با تنوع غذایی بالایی که دارند جوابگوی هر ذائقه و سلیقه ای خواهند بود و کیفیت بالای غذایی باعث شده است مسافران زیادی دوست داشته باشند سرو غذا در این رستوران های عالی را امتحان کنند.

کافه های ساحلی و زیبا در جزیره کیش هم در بین مسافران آن طرفداران بی شماری دارد. همه دوست دارند در کنار سواحل زیبای خلیج فارس، نوشیدنی های گرم و سرد مختلفی را با آرامش نوش جان کنند. کافه رستوران ایرن کیش یکی از مکان های دنج و زیبا برای نوشیدن یک فنجان قهوه فرد اعلی در کنار عزیزان و هم سفرانتان است.

شاید برای شما آشنایی با سوغات کیش جالب باشد زیرا اکثر مسافران فکر می کنند این جزیره زیبا و دیدنی فقط به خاطر هتل های ساحلی  تفریحات آبی به شهرت رسیده است. شما می توانید بهترین پوشاک برند، غذاهای دریایی خوشمزه، ادویه های جادویی و صنایع دستی زیبا را از سفر تابستانی خود به کیش برای عزیرانتان به ارمغان بیاورید.

خوش آب و هواترین مقاصد برای سفر در تابستان با عکس

خوش آب و هواترین مقاصد

سفر به مناطق بکر با طبیت زیبا و خوش آب و هوا برای سفر تابستانی طرفداران خاص خود را دارد. این اماکن معمولا در نقاط سردسیر ایران واقع شده است که در گرمای تابستان، تداعی کننده هوای خنک و بهاری برای ما هستند.

اسالم گیلان، تکه ای از بهشت در ایران

اسالم گیلان

اسالم، یک شهر سبز و کوچک واقع در منطقه تالش در 5 کیلومتری استان گیلان است. باتوجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، کوه های اطراف آن و مناطقی مانند جنگل گیسوم، شهر اسالم یکی از بهترین مقاصد سفرهای تابستانی است.

علاوه بر طبیعت بکر و دیدنی این منطقه زیبا، جاده اسالم به خلخال، یکی از بهترین گزینه ها برای یک تور تابستانی به یادماندنی و ویژه است.  این جاده رویایی یکی از زیباترین و سرسبزترین جاده های شمالی ایران محسوب می شود که مسافران زیادی را به خود جذب می کند. سایر جاهای دیدنی مربوط به اسالم به شرح زیر می باشد:

  • جنگل گیسوم
  • ساحل گیسوم
  • منزل جلال آل احمد
  • آبگرم گیوی

کندوان آذربایجان، روستای تماشایی در دل سنگ ها

کندوان آذربایجان

روستای کندوان در نزدیکی شهر زیبای تبریز در استان آذربایجان شرقی می باشد که بیش از 800 سال، شکل منحصر به فرد خود را حفظ کرده است. مردمان این روستا، خانه های خود را در دل سنگ ساخته اند که باعث شده روستای کندوان یکی از دیدنی ترین روستاهای جهان و بهترین مقاصد سفر در تابستان باشد.

بافت خاص خانه های کندوان و وجود آن ها در دل کوه ها، سبب می شود تا در فصل زمستان خانه ها خنک و در زمستان، گرم باشند. در کنار بافت و طراحی ویژه، سفر به این روستای زیبا در تابستان، پیشنهادی شایسته است. برای اقامت هم نگران نباشید! هتل لاله کندوان، یک هتل خاص و متفاوت در دل کوه های منطقه است که اقامتی به یادماندنی را برای شما به ارمغان می آورد. استان آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبرید، قابلیت های گردشگری بسیار بالایی دارند که به طور مفصل لیستی تحت عنوان جاهای دیدنی تبریز آماده کرده ایم تا اگر قصد سفر به بهشت را دارید، از این مکان ها دیدن کنید!

آلاشت مازندران، از پربازدیدترین مقاصد سفر در تابستان

آلاشت مازندران

اگر به دنبال یک طبیعت بکر و زیبا برای سفر تابستانی خود هستید، الشت مازندران را بالای لیست بهترین مقاصد قرار دهید. این منطقه زیبا که در سوادکوه استان مازندران قرار دارد، دارای تاریخچه ای طولانی است. به دلیل آب و هوای ویژه روستای الشت در فصل تابستان، هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران، توریست های داخلی و خارجی می باشد.

آنچه که در این روستا برای یک سفر تابستانی انتظار شما را می کشد، آبشارهای شگفت انگیز، مسیرهای جنگلی فوق العاده و همچنین مناظر بکر و دیدنی است. الشت، همچنین یک رصدخانه و دریاچه زیبا دارد که در 50 کیلومتری آن واقع شده اند.

سرعین اردبیل، مقصد تابستانی جذاب و دیدنی

سرعین اردبیل

سرعین یک مقصد عالی برای فرار از گرمای تابستان است. به همین خاطر سال هاست به عنوان یکی از ویژه ترین مقاصد سفر در تابستان محسوب می شود. از اصلی ترین علت های شهرت جهانی سرعین، چشمه های طبیعی  آن است که داری خواص درمانی متعددی می باشند. هم چنین می توانید با انتخاب سرعین به عنوان مقصد سفر تابستانی خود، از آتشفشان خاموش کوه سبلان و پل معلق مشگین شهر، طولانی ترین پل خاورمیانه، دیدن کنید.

فیلبند مازندران، قدم زدن روی ابرها در سفر تابستانی

فبلبند مازندران

فیلبند که به عنوان بام مازندران شناخته می شود، از بهترین مقاصد سفر در تابستان می باشد. این روستای کوچک کوهستانی، در ارتفاعات چلاو و حدود 2300 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. ییلاق فیلند در میان اهالی روستاهای اطراف آن نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. بهترین فصل برای سفر به این منطقه کوهستانی و زیبا، تابستان است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. فیلبند مازندران یکی از شهرهایی است که در پاییز هم بسیار دیدنی و جذاب می باشد. اگر قصد سفر تابستانی را هم نداشتید، آگاهی از بهترین مقصدهای پاییزی می تواند دست شما را باز تر کند.

پدیده اقیانوس ابر در فیلبند، از جاذبه های گردشگری بی نظیر آن محسوب می شود که احساس قدم زدن بر روی ابرها را در خاطرتان به یادگار می گذارد. برای اقامت در این مکان زیبا تنها گزینه، خانه های محلی اهالی روستا است.

مریوان کردستان، لمس شکوه و زیبایی در سفر تابستانی

مریوان کردستان

استان زیبای کردستان، یکی از بهترین گزینه ها ببه عنوان مقصد سفر در تابستان است. مریوان در این استان، به دلیل آب و هوای خنک و طبیعت زیبای خود، برای مسافران جذاب و شگفت انگیز است. این شهر مرزی با قرار گرفتن در نزدیکی دریاچه زریوار و چشم اندازهای کوهستانی خیره کننده یکی از پربازدیدترین مناطق غرب کشور محسوب می شود. از اماکن تاریخی و دیدنی مریوان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قلعه امام مریوان
  • تپه قلعه ننه
  • پل گاران
  • بازارچه مرزی مریوان
  • اورامان تخت
  • آبشار گویله

سخن آخر، برای سفر در تابستان کجا بروم؟

از بین تمام شهرها و مناطق زیبای ایران، در نهایت شما هستید که با توجه به علایق و انگیزه هایتان بایداز بین مقاصد سفر در تابستان، بهترین آن را انتخاب کنید. اما مقصد هر کجا باشد، رزرو هتل و محل اقامت مناسب باید در اولویت کارهای شما قرار گیرد. قطعا آرامش و اطمینان شما از انتخاب بهترین هتل در مقصد مورد نظر که امکانات رفاهی و خدمات درجه یک بهشما ارائه دهند، مهم ترین اقدام برای داشتن سفری خوش و خاطه انگیز محسوب می شود.

انتخاب بهترین مقصد در تابستان به عوامل مختلفی از جمله میزان بودجه مورد نظر، نحوه رفتن و انگیزه شما از سفر بستگی دارد. اگر به دنبال فرصت مناسب برای زیارت امام رضا (ع) هستید، بهترین گزینه رفتن به مشهد مقدس است. سفر به جزیره کیش در تابستان بسیار مقرون به صرفه و جذاب است. مناطق بکر و طبیعت زیبای شهرهای شمالی و غربی کشور نیز برای برخورداری از هوای خنک و فرار از گرمای تابستان بهترین گزینه هستند.

سوالات متداول

بهترین مقصد سفر در تابستان کجا خوبه؟

انتخاب بهترین مقصد سفر در تابستان کار سختی است. چرا؟ چون دادن یک نسخه برای تمام افراد اشتباه است! مقاصد مختلفی از کیش گرفته تا مشهد و اسالم متفاوت هستند که نیازمند بررسی هایی هستند که در این مقاله بیان شده است.

چه زمانی سفر تابستانی در ایران مناسبه؟

با توجه به ترافیک اول تابستان و نیمه دوم شهریور ماه، پیشنهاد می شود که در زمان های خلوت تر مثل مرداد ماه سفر کنید. زیرا سفر تابستانی در ایران دارای مقصدهای زیادی می باشد که پر از مسافر است!

رزرو هتل های کیش

لیست قیمت
رزرو آنلاین