ایرانگردی

  1. صفحه نخست
  2. ایرانگردی
  3. 10 موزه دیدنی تهران، لیست کامل برترین موزه ها
text off 10 موزه دیدنی تهران، لیست کامل برترین موزه ها

10 موزه دیدنی تهران، لیست کامل برترین موزه ها

بازدید: 0
تاریخ: 30 تیر 1398

بازدید از موزه های تهران همواره یکی از بهترین گزینه ها برای تهران گردی به شمار می رود. موزه‌ ها در تهران فضایی است برای پیوستن به شکوه تاریخی ایران و جدا شدن از شلوغی ‌های شهر. موزه‌ها مکان‌هایی جادویی و شگفت‌انگیز به شمار می رود که مورد توجه و علاقه گردشگران  بسیاری از تمام نقاط است. در این بخش از مجله گردشگری هتل یار می‌خواهیم شما را با 10 موزه از بهترین ‌های تهران آشنا کنیم که نباید فرصت بازدید از آنها را از دست بدهید. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی جامع در مورد برترین موزه‌ ها در تهران در اختیارتان قرار دهیم.

 

موزه هایی که در مقاله ((  10 موزه دیدنی تهران، لیست کامل برترین موزه ها)) بررسی خواهیم کرد:

1- موزه ملی ایران

2- موزه فرش

3- موزه سینما

4- موزه آبگینه

5- موزه جواهرات

6- موزه زمان

7- موزه موسیقی

8- موزه جهان نما

9- موزه هنرهای معاصر

10- موزه برادران امیدوار

 

موزه ملی ایران

موزه ملی ایران یکی از گنجینه‌های تاریخی و برجسته‌ترین و مهم‌ترین موزه های تهران و ایران به شمار می آید که در شهر تهران واقع است. آندره گدرا، معمار فرانسوی، موزه ملی ایران را با الهام از طاق کسری طراحی کرد . موزه ملی ایران از دو ساختمان مجزا تشکیل شده  که ایران باستان و دوره اسلامی را در معرض دید شما قرار می‌دهد.

 

نمای خارجی موزه ملی ایران یکی از بهترین موزه های تهران

 

بیشتر یافته‌ های باستان شناسی به دست آمده از کاوش های علمی از دوران پارینه سنگی تا اسلامی در این موزه نگه داری می شود. موزۀ ملی ایران در تهران به شما این امکان را می‌دهد که نگاهی متفاوت به ابعاد تاریخی ایران داشته باشید. این موزه در کنار کاخ گلستان و بازار بزرگ تهران قرار گرفته است؛ بنابراین، می‌توانید به کاخ گلستان و بازار بزرگ نیز سری بزنید و از بازار و یکی دیگر از موزه های پر بازدید و پر طرفدار تهران هم دیدن کنید.

 

نمای داخلی موزه ملی ایران 

 

موزه فرش

از آنجایی که  فرش ایرانی یکی از جلوه‌ های فاخر و برجسته از فرهنگ ایرانی است، با  سر زدن به این موزه و دیدن آثار هزار ساله هنرمندان ایرانی روحتان تازه می‌شود. فرش ایرانی اثری زنده به شمار می‌رود  که هنرمند ایرانی آن را با روح خود باقته است و تکه‌ هایی از وجود بافنده در آن ترسیم شده است.

 

نمای داخلی موزه فرش تهران

 

رنگ‌های شگفت‌انگیز و گوناگون، الگوها و شکل‌های متفاوت که از تمام نقاط ایران گردآوری شده‌اند، تجربه‌ای لذت‌بخش و باورنکردنی برایتان ایجاد می‌کنند، به‌خصوص اگر بسیار علاقه‌مند و مجذوب آثار هنری و فاخر باشید.

 

ساختمان موزه فرش در تهران

موزه سینما

موزه سینما در یکی از زیباترین باغ‌های تهران قرار دارد. باغ فردوس، در شمال شهر تهران، جایی است که موزه سینما در آن واقع است. در این مکان، ساختمانی تاریخی مربوط به دوره قاجار نیز قرار دارد.

 

نمای خارجی موزه سینما در باغ فردوس تهران

 

موزه سینما ابعادی متفاوت از سینمای ایران را نشان می‌دهد و می‌تواند به ‌راحتی برای چند ساعت شما را سرگرم کند، البته اگر علاقه داشته باشید این بخش کمتر شناخته شده از فرهنگ ایرانی را بشناسید. کافه ‌های واقع در این مکان مکانی آرام و زیبا برای شماست تا پس از دیدن موزه سینما یکی از موزه های تهران استراحت کنید و لذت ببرید.

 

موزه سینما در تهران

 

موزه آبگینه

موزه‌ آبگینه که در خیابان 30 تیر واقع شده است،  مجموعه‌ای از شیشه  و سفال،‌ مربوط به دوره‌ قاجار است. این مجموعۀ دیدنی ‌ بسیار ارزشمند در خیابان سی‌ام تیر قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران که یکی از جاذبه‌های توریستی و گردشگری به ‌شمار می‌رود. موزه آبگینه از پر بازدید ترین موزه های تهران محسوب می شود.

 

موزه آبگینه از موزه های دیدنی تهران

 

قوام السلطنه از سال 1300 تا 1330 در این بنا اقامت داشت. پس از آن، هفت سال  به دست سفارت مصر افتاد. فرح پهلوی  سال 1355 این بنای تاریخی را خریداری کرد تا موزه را راه اندازی کند. هانس هولاین، معمار برجسته اتریشی، طراحی ویترین و معماری داخلی موزه را بر عهده گرفت که در نهایت، ویترین هایی ساخته شد که یادآور ستون های تخت جمشید، کاخ تچر و گاهی کعبه زرتشت در نقش رستم است.  این ساختمان دو طبقه دارد و شامل پنج تالار می‌ شود.  معماری این عمارت ترکببی از معماری اروپایی و ایرانی به شمار می رود که بسیار چشم نواز و دیدنی است.

 

نمای داخلی موزه آبگینه در تهران

 

موزه جواهرات

یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری موزه  جواهرات است؛ چراکه آثار ارزشمند و بی‌قیمتی در آن نگه‌داری می‌شود؛ مانند الماس دریای نور، جقه نادری، تاج فرح پهلوی، کره جواهرنشان و تخت طاووس. 

 

موزه جواهرات در تهران

 

بیشتر این جواهرات به دوره ‌های پهلوی، صفوی، افشار و قاجار تعلق دارد.  این موزه تهران در خزانۀ  بانک مرکزی ایران قرار دارد.

 

موزه جواهرات - سایت گردشگری هتل یار

 

موزه زمان

موزه زمان مجموعه ای متفاوت و جذاب از انواع ساعت و وسایل اندازه‌گیری زمان است.

 

تصویری از نمای داخلی موزه زمان در لیست بهترین موزه های تهران

 

 ساختمان و باغ اطراف این موزه با درخت‌های کهن و بلند مطمئناً نظرتان را جلب می‌کند. کافه‌ای آرام و خاطره‌انگیز در محوطه باغ موزه زمان برای استراحت شما وجود دارد که فضایی دلنشین برایتان فراهم می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر: همه دانستنی های موزه زمان تهران

 

تصویر محوطه خارجی موزه زمان در  سایت گردشگری هتل یار

 

موزه موسیقی

اگر بیشتر علاقه دارید در مورد سازهای سنتی ایرانی و فرهنگ موسیقی ایران بدانید، این موزه بهترین مکان برای شماست. این موزه در شمال تهران و نزدیک میدان تجریش واقع شده است.

 

تصویری از سازهای موزه موسیقی در مجله گردشگری هتل یار

 

موزه موسیقی تهران بهترین نقطه برای علاقه‌مندان به موسیقی است. همچنین، می‌توانید نمونه‌ هایی از موسیقی و نوای دلنشین ایرانی را بشنوید و روح ایرانی را در نغمه‌های مناجات‌گونۀ‌ موسیقی ایرانی احساس کنید.

 

موزه موسیقی 

 

 موزه جهان نما

ازانجایی‌که این موزه مجموعه‌ای خصوصی است، در مقایسه با دیگر موزه ‌های تهران بسیار کوچک‌ است. اما این مجموعه در لیست بهترین‌ مکان های گردشگری است که در تهران می‌توانید پیدا کنید. یکی از ملکه‌های ایرانی اشیای قیمتی این موزه را گردآوری کرده است.

 

موزه جهان نما

 

موزه جهان ‌نمای تهران آثاری هنرمندان غربی و شرقی مشهور مانند وارهول، پیکاسو و جون میرو را نمایش می‌دهد. همچنین، آثاری از مصر، هند و آفریقا. سقف تالار میانی موزه جهان ‌نما با نقاشی ‌های روی چوب و نقش‌های گل و مرغ شیراز بخشی از زیبایی‌های موزه به‌شمار می‌رود. موزۀ جهان نما در منطقه نیاوران تهران قرار دارد.

 

تصویری از نمای داخلی موزه جهان نما در لیست بهترین های موزه های تهران

 

موزه هنرهای معاصر

تاریخ هنر ایران به دوران‌های کهن محدود نمی‌شود، آثار هنری ارزشمند و مدرن بسیاری نیز وجود دارد. در موزۀ‌ هنرهای معاصر تهران، بهترین آثار مدرن هنرمندان ایرانی و غربی به نمایش گذاشته شده است.  موزه هنرهای معاصر تهران با حمایت فرح پهلوی ( فرح دیبا ) در منطقه امیرآباد تهران ساخته شده است.

 

نمای ساختمان موزه هنر با معماری الهام گرفته از بادگیرهای کویر در ایران

 

کامران دیبا ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران را با الهام از بادگیرهای کویرهای ایران در سبک معماری مدرن طراحی کرده است. در این موزه، مجموعه‌ هایی متفاوت  از هنرمندان معاصر در هر فصل نمایش داده می‌شود.

 

تصویری از یک اثر مدرن در موزه هنرهای معاصر تهران

 

موزه برادران امیدوار، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز و دیدنی از سراسر جهان

در کاخ سعد آباد، موزه‌ های بسیاری قرار دارد که با ارزش و دیدنی هستند، اما  موزه برادران امیدوار مجموعه‌ای شگفت ‌انگیز، بی‌همتا  و منحصربه‌فرد از اطراف جهان است که  دو برادر ایرانی به نام برادران امیدوار گردآوری کردند و به ایران آوردند.

 

 

 نمای خارجی موزه برادران امیدوار در شمال تهران

 

آنها اولین سفرشان را با موتور در سال 1954 شروع کردند. سفر با موتورسیکلت به آنها این امکان را می‌داد که بتوانند به مکان‌های صعب‌العبور هم بروند . آنچه آنها در طول سفرهایشان از قاره‌ های مختلف و قبایل اولیه جمع ‌آوری کرده‌اند؛ مثل جمجمه میمون، عاج و پای فیل و سر بریده واقعی انسان، بی‌نظیر، دیدنی و شگفت‌انگیز است.

 

تصویری از نمای داخلی موزه برادران امیدوار در تهران

 

پیشنهاد می کنیم به این لیست از موزه های تهران که جزو برترین موزه های تهران هستند سری بزنید.  با دیدن فرهنگ و تمدن ایران در فضای شگفت انگیز موزه های تهران تجربه ای متفاوت برای خود رقم بزنید.

 

رزرو هتل های کیش

لیست قیمت
رزرو آنلاین

جدیدترین مطالب سایت

آخرین مقالات ایرانگردی