ایرانگردی

  1. صفحه نخست
  2. ایرانگردی
  3. خانه داروغه مشهد کجاست؟ + آدرس و عکس خانه تاریخی داروغه در مشهد
text off خانه داروغه مشهد کجاست؟ + آدرس و عکس خانه تاریخی داروغه در مشهد

خانه داروغه مشهد کجاست؟ + آدرس و عکس خانه تاریخی داروغه در مشهد

بازدید: 0
تاریخ: 29 دی 1399

خانه داروغه مشهد یکی از جاذبه های گردشگری ایران محسوب می شود که معماری بی نظیر آن همه را شگفت زده می کند. اگر شما هم به فرهنگ و تاریخ ایران علاقه دارید، با سفر به شهر زیبای مشهد از این مکان تاریخی دیدن کنید. برای علاقمندان به بازدید جاذبه های تاریخی همیشه نزدیک بودن محل اقامت به این اماکن جزو ملاک های مهم انتخاب هتل می باشد. با رزرو بهترین هتل های مشهد خیالتان از داشتن یک سفر زیارتی و سیاحتی به این شهر بزرگ و زیبا راحت خواهد شد. بازدید از اماکن تاریخی مشهد بعد از زیارت بارگاه امام هشتم برای علاقمندان به تمدن ایران زمین بسیار لذت بخش خواهد بود.

خانه داروغه مشهد کجاست؟

خانه داروغه مشهد کجاست؟

خانه تاریخی داروغه مشهد در بافت حرم مطهر رضوی و خیابان نواب صفوی قرار دارد. پس با رزرو هتل های مشهد و اقامت در نزدیکی حرم می توانید پس از زیارت با هم سفران خود از این مکان تاریخی بازدید کنید. داروغه مشهد خانه خود را در کوچه پس کوچه های اطراف حرم ساخته است و اکنون این بنای تاریخی زیبا با معماری منحصر به فردش پشت ساختمان های مرتفع و چند طبقه پنهان شده است.

آدرس خانه داروغه مشهد کجاست؟

آدرس خانه داروغه مشهد: خراسان رضوی، مشهد، محله قبرمیر، خیابان نواب، راسته حوض مسگران، کوچه داروغه

ساعت بازدید خانه داروغه مشهد

ساعت بازدید خانه داروغه مشهد: همه روزه غیر از ایام تعطیل از ساعت 8 الی 14 و 16 الی 19

البته در تعطیلی های مخصوص سازمان میراث فرهنگی و تعطیلات نوروز به دلیل استقبال زیاد مردم امکان بازدید آن از 8 الی 22 برای علاقمندان وجود دارد. اگر دیدن مکان های تاریخی برای شما جذابیت دارد، با رزرو هتل قصر طلایی علاوه بر بازدید از موزه فرش آن می توانید در کمترین زمان با وسیله نقلیه شخصی یا عمومی به خانه داروغه مشهد سر بزنید.

تاریخچه خانه آخرین داروغه مشهد

این خانه تاریخی و زیبا به دستور آخرین داروغه مشهد یعنی یوسف خان هراتی در دوره قاجار ساخته شد. خانه داروغه یک ملک شخصی بوده که برای پذیرایی از مهمان های اعیانی مورد استفاده قرار می گرفته است. جالب است بدانید که تا سال 1360 ورثه مرحوم هراتی در این بنای زیبا سکونت داشتند. چندین سال از آن به عنوان تکیه و حسینیه استفاده می شد تا این که با تصویب طرح بهسازی و نوسازی مرکز مشهد، خانه داروغه مورد مرمت و تعمیر قرار گرفت. اکنون این بنای با شکوه و زیبا، جزو میراث فرهنگی ایران محسوب می شود و شهرتی جهانی دارد.

خانه داروغه تلفیقی از معماری ایرانی و روسی

خانه داروغه تلفیقی از معماری ایرانی و روسی

خانه داروغه یکی از جذاب ترین جاهای تفریحی مشهد برای گردشگران ایرانی و خارجی می باشد چرا که معماری بی نظیر آن هر مسافری را به دوران قدیم می برد. این بنای تاریخی که یکی از عجایب معماری دوره قاجار محسوب می شود، در فضایی به مساحت 1100 متر مربع ساخته شده است. برای بازسازی و مرمت خانه داروغه چندین گروه از مهندسین معماری تمام سعی خود را برای محافظت از میراث فرهنگی کردند. در سال 2016 این طرح بازسازی برنده جایزه حفظ و نگهداری میراث فرهنگی آسیا اقیانوسیه از سازمان یونسکو شد که افتخاری بزرگ برای ایرانیان محسوب می شود.

خانه داروغه مشهد در موارد زیر جز فهرست اولین ها قرار دارد:

  • اولین حمام اختصاصی
  • اولین شومینه مشهد
  • اولین پنجره دو جداره

در ساخت این مکان تاریخی از تلفیق معماری ایرانی و روسی استفاده شده است که المان هایی مانند تزئینات چوبی سقف، کاشی های 7 رنگ، نمای تراس، پله های دوطرفه، فرشته ها و تندیس های قالبی و گچی و شیرهای بالدار گواه این موضوع می باشند. همین ویژگی های خاص و منحصر به فرد در خانه داروغه، مشهد را به یکی از بهترین مقصدهای تابستانی برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ تبدیل کرده است.

یکی از جذابیت های معماری خانه داروغه مشهد، بنای سه طرفه آن است. هنگام ورود به این مکان تاریخی خواهید دید که در سه طرف محوطه ساختمان دو طبقه بنا شده است که شامل 3 بخش ایوان خانه، زمستان نشین و تابستان نشین می باشد. البته این بنای با شکوه از قسمت های دیگری نیز تشکیل شده که با آن ها اشاره می کنیم:

  • سرداب
  • ضلع غلام رو
  • مطبخ
  • حوض سنتی
  • ضلع های هم نشین
  • دو طبقه نانوایی
  • اتاق های بادگیر

راهنمای بازدید از خانه تاریخی داروغه

نکته اول این است که قبل از مسافرت باید برای انتخاب زمان مناسب و بهترین مکان اقامت با توجه به سلیقه و علاقمندی خود برنامه ریزی کنید. اگر دوست دارید از اماکن تاریخی اطراف حرم بعد از زیارت دیدن کنید، هتل الماس 2 مشهد جزو بهترین پیشنهادها برای رزرو قرار می گیرد. از نظر زمانی نیز فصول بهار و تابستان بهتر هستند زیرا در این دو فصل، باغچه ها و درختان خانه داروغه مشهد پر از گل و سرسبز بوده و نشستن در کنار حوض پر آب وسط حیاط این بنا احساس خنکی دلپذیری ایجاد می کند.

بهترین زمان عکاسی از خانه داروغه مشهد

بهترین زمان عکاسی از خانه داروغه مشهد

یکی از ویژگی های خوبی که بسیار مورد توجه گردشگران و به ویژه عکاسان اماکن تاریخی قرار می گیرد این است که در خانه داروغه عکاسی کاملا آزاد است. اگر قصد بازدید این بنای تاریخی را دارید، حتما یک دوربین حرفه ای همراه داشته باشید تا لحظات زیبا و به یادماندنی آن را ثبت کنید. این عکس های خاطره برانگیز می توانند یکی از بهترین سوغات مشهد برای عزیزانتان باشد که تجربه بازدید خانه داروغه را از نزدیک ندارند. در ادامه شما را به دیدن عکس های با کیفیت و جذاب از خانه داروغه مشهد دعوت می کنیم.

عکس خانه داروغه در مشهد (خانهٔ داروغه عکسها)

در ادامه با چند عکس خانه داروغه در مشهد که توسط افراد مختلف گرفته شده است، خواهیم پرداخت. عکس خانه داروغه مشهد:

خانهٔ داروغه عکسها

عکس های خانه تاریخی داروغه مشهد مقدس

عکاسی در خانه داروغه مشهد مناسب

عکس از خانه داروغه مشهد

بهترین هتل های نزدیک خانه داروغه مشهد

بهترین هتل های نزدیک خانه داروغه مشهد

همان طور که گفته شد انتخاب محل اقامت مناسب با توجه به انگیزه اصلی سفر، در آرامش و کیفیت آن تاثیر بسزایی دارد. برای علاقمندان به فرهنگ و تمدن پیشینیان نیز بازدید از مکان های تاریخی بسیار مهم و جذاب است. پس اقامتگاه هایی را انتخاب می کنند که نزدیک اماکن تاریخی باشد.

انگیزه اصلی مسافران شهر مشهد، زیارت حرم امام رضا (ع) است و در کنار آن با توجه به علاقه و سلیقه شخصی به سایر جاهای تفریحی هم سر می زنند. خانه داروغه مشهد یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر زیباست که آشنایی با بهترین هتل های نزدیک آن از جمله هتل قصر مشهد، الماس 2 و هتل قصر طلایی در انتخاب محل اقامت مناسب به شما کمک می کند.

حرف آخر درمورد خانه تاريخي داروغه مشهد

میراث فرهنگی و تاریخی ایران یکی از مهم ترین دارایی های این سرزمین است که باید به خوبی از آن نگهداری و مراقبت شود. خانه ی داروغه مشهد یکی از زیباترین اماکن تاریخی این شهر زیارتی و سیاحتی محسوب می شود که ساختمان های آن جزو یکی از عجایب معماری دوره قاجار می باشد. اگر به تمدن کهن سرزمین ایران علاقه دارید، مطابق راهنمای جامع بازدید از خانه تاریخی داروغه مشهد حتما برنامه آن را در سفر خود بگنجانید. با رزرو هتل های مشهد که در نزدیکی حرم قرار دارند، می توانید زیارت و سیاحت را در کنار هم داشته باشید.

سوالات متداول

آدرس خانه داروغه مشهد کجاست؟

خانه تاریخی داروغه مشهد در بافت حرم مطهر رضوی و خیابان نواب صفوی قرار دارد.

خانه تاریخی داروغه چه زمانی مناسب عکاسی است؟

خانه تاریخی داروغه مشهد با توجه به سبک مهندسی اصیل ایرانی، انتخاب بسیار مناسبی برای عکاسی می باشد که پیشنهاد می شود در بهار و تابستان حتما به این خانه قدیمی سر بزنید.

رزرو هتل های کیش

لیست قیمت
رزرو آنلاین

جدیدترین مطالب سایت

آخرین مقالات ایرانگردی