ایرانگردی

  1. صفحه نخست
  2. ایرانگردی
  3. شاندیز مشهد چی داره؟ جاهای دیدنی شاندیز |مکان های دیدنی و تفریحی + عکس
text off شاندیز مشهد چی داره؟ جاهای دیدنی شاندیز |مکان های دیدنی و تفریحی + عکس

شاندیز مشهد چی داره؟ جاهای دیدنی شاندیز |مکان های دیدنی و تفریحی + عکس

بازدید: 0
تاریخ: 17 مهر 1398

شاندیز مشهد به عنوان یک جاذبه گردشگری، شهرت و محبوبیت فراوانی بین مردم پیدا کرده است. اگر به این جای دیدنی سر نزده باشید، این سوال به ذهنتان خطور می کند که: "مگه شاندیز مشهد چی داره؟!" معرفی جاهای دیدنی شاندیز مشهد به عنوان پدیده گردشگری خراسان رضوی شما را به جواب این سوال می رساند. این شهر زیبا با طبیعت بکر و دیدنی، آنقدر در بین مسافران و زائران طرفدار دارد که بهترین هتل های مشهد برای بازدید از جاهای تفریحی شاندیز ترانسفر رایگان یا تورهای گردشگری در نظر می گیرند.

اگر علاقه دارید در برنامه سفر زیارتی و سیاحتی خود به مشهد، از طبیعت زیبای اطراف آن نیز لذت ببرید حتما در رزرو هتل های مشهد شرایط ترانسفر و یا برنامه های گردشی به شهر شاندیز را در نظر بگیرید. یکی از مزایای اقامت در هتل های درجه یک و 5 ستاره علاوه بر خدمات و امکانات بسیار عالی، این است که درباره جاهای دیدنی مشهد اطلاعات خوبی به مسافران خود می دهند و برنامه ریزی بازدید از مکان های تفریحی را برای آن ها آسان می کنند.

شاندیز مشهد کجاست؟

شاندیز شهری ییلاقی و خوش آب و هوا در 30 کیلومتری مشهد می باشد که در قدیم با نام های شاه دیز و شاه دژ شناخته می شده است. شاندیز مشهد با رشد جمعیت و پیشرفت هایی که در گذشت زمان داشته، به شهری مهم از نظر گردشگری و جذب توریست در استان خراسان رضوی تبدیل شد. این شهر دیدنی با 15 هزار نفر جمعیت و مساحت 3800 کیلومتر مربع در یکی از خوش آب و هواترین مناطق خراسان قرار گرفته و به عنوان یکی از محبوب ترین جاهای تفریحی مشهد شناخته می شود.

چگونه از مشهد به جاهای دیدنی شاندیز برویم؟

زمان رسیدن به شاندیز از مشهد بستگی به مبدا شما دارد. از آنجایی که انگیزه اصلی سفر به مشهد مقدس زیارت بارگاه امام هشتم است، مسافران هتل های 5 ستاره و لوکس اطراف حرم را برای اقامت انتخاب می کنند که از بین آن ها رزرو هتل قصر مشهد، هتل الماس 2 و هتل قصر طلایی طرفداران بسیار زیادی دارد. با ماشین شخصی از حرم امام رضا (ع) تا شاندیز مشهد حدود 45 دقیقه زمان می برد. در صورتی که با وسیله شخصی به مشهد سفر نکرده اید، با کمترین هزینه و به راحتی می توانید از ایستگاه متروی میدان بسیج به وکیل آباد رفته و تا شهر شاندیز تاکسی بگیرید. موقعیت هتل قصر مشهد نسبت به ایستگاه مترو بسیار نزدیک و در حد 3 دقیقه پیاده روی است.

جاهای دیدنی شاندیز، پدیده سرسبز مشهد

جاهای دیدنی شاندیز، پدیده سرسبز مشهد

محبوبیت شاندیز مشهد به عنوان یک جاذبه گردشگری بی علت نیست. این شهر زیبا با داشتن رستوران های دنج و سرو انواع غذای سنتی مشهد مانند شیشلیگ، شله، انواع آش و کباب مسافران زیادی را برای بازدید به خود جذب می کند. البته مکان های دیدنی شاندیز به رستوران ها یا کافه ها ختم نمی شود، بلکه جاذبه های تاریخی مهمی نیز در این شهر زیبا وجود دارد که آشنایی با آن پیش از سفر به مشهد خالی از لطف نیست.

بهترین رستوران های شاندیز مشهد

بهترین رستوران های شاندیز مشهد

اکثر مردم شهر شاندیز را با کافه، سفره خانه و رستوران های دنج آن می شناسند که غذاهای لذیذ و سنتی مشهد را با بهترین کیفیت و در زیباترین مکان ها برای میهمانان خود سرو می کنند. بهترین رستوران های شاندیز مشهد شامل موارد زیر می باشد.

رستوران پدیده شاندیز، جاذبه گردشگری مشهد

رستوران پدیده شاندیز، جاذبه گردشگری مشهد

یکی از جاهای دیدنی شاندیز مشهد که غذاهای خوشمزه آن زبانزد خاص و عام است، رستوران پدیده شاندیز می باشد. اگر فقط یک بار شیشلیگ های خوشمزه و کباب های بی نظیر این جای دیدنی شاندیز را امتحان کنید، مزه آن همیشه زیر زبانتان باقی می ماند. شیشلیگ، غذای سنتی و پرطرفدار مشهد است که با 6 تکه از گوشت دنده گوسفند پخته می شود. رستوران پدیده شاندیز لذیذترین نوع این غذای خوش طعم را به میهمانان خود ارائه می دهد.

بازدید از مجموعه پدیده شاندیز به دلیل جاذبه هایی که برای گردشگران دارد، جزو خدمات هتل های 5 ستاره قرار می گیرد. شما می توانید با رزرو هتل قصر طلایی مشهد علاوه بر استفاده از خدمات رفاهی بی نظیر و نزدیکی به حرم مطهر، در یک گشت نیم روزی از جاهای دیدنی شاندیز و طبیعت بکر اطراف آن دیدن کنید. البته این مجموعه تفریحی بزرگ علاوه بر رستوران، شامل مرکز خرید و فروشگاه های صنایع دستی نیز می باشد.

آدرس دقیق پدیده شاندیز: مشهد, شاندیز, میدان شهدا, بلوار میرزا جواد آقای تهرانی، مرکز بزرگ گردشگری و خرید پدیده شاندیز

رستوران معلق شاندیز مشهد، ضیافتی در آسمان

رستوران معلق شاندیز مشهد، ضیافتی در آسمان

این رستوران جالب جزو خاص ترین جاهای دیدنی شاندیز مشهد است و اولین رستوران هوایی خاورمیانه محسوب می شود. برای کسانی که عاشق داشتن تجربیات هیجان برانگیز هستند، خوردن غذا بین زمین و آسمان بسیار جذاب خواهد بود. تصور کنید تمام مکان های دیدنی شاندیز زیر پایتان قرار گرفته است و هم زمان با پخش یک موسیقی زیبا در کنار عزیزانتان غذا میل می کنید.

در ارتفاع 40 متری زمین شیشلیگ نوش جان کن!

از ویژگی های منحصر به فرد رستوران معلق شاندیز در مشهد می توان به نصب آن بر روی سازه مخصوص و امکان تجربه آن در تمام فصول سال اشاره کرد. سیستم های گرمایشی در این رستوران باعث می شود در فصل های سرد مانند پاییز و زمستان نیز بتوان هیجان آن را تجربه کرد.

لیست بهترین رستوران ها در شاندیز مشهد

علاوه بر دو رستوران گفته شده که جز بهترین جاهای دیدنی شاندیز مشهد محسوب می شوند، در سرتاسر این شهر زیبا رستورن های درجه یک و فوق العاده ای وجود دارد که به معرفی آن ها پرداخته می شود.

  • رستوران ارم شاندیز
  • رستوران مهرگان شاندیز
  • رستوران باغ سالار شاندیز
  • رستوران تفریحی دیز شاندیز
  • رستوران حسن شیشلیکی شاندیز مشهد
  • رستوران تخت جمشید شاندیز

مکان های تاریخی دیدنی شاندیز

مکان های تاریخی دیدنی شاندیز

مکان های تاریخی و باستانی از جمله جاهای دیدنی شاندیز مشهد است که شاید عموم مردم از آن ها آگاهی لازم را نداشته باشند. همان طور که به دلیل جنبه زیارتی شهر مقدس مشهد و وجود بارگاه امام هشتم، مسافران از وجود اماکن تاریخی بی نظیری هم چون خانه داروغه مشهد، باغ ملک و یا موزه های مختلف بی اطلاع هستند.

در شاندیز مشهد هم آنقدر همه محو طبیت زیبا و بکر آن می شوند که ممکن است از جاذبه های گردشگری و تاریخی غافل شوند. جالب است بدانید که شکوه تمدن ایرانی را می توان در آثار باستانی شاندیز مشهد مشاهده نمود.

لیست مکان های دیدنی شاندیز مشهد

در نزدیکی شهر زیبای شاندیز مشهد و جاده منتهی به آن روستاهای زیبا و اماکن تاریخی مختلفی وجود دارد که در لیست زیر آورده شده است.

  • مسجد جامع شاندیز مشهد
  • دژ کهن شاندیز
  • روستای ابرده
  • رباط ویرانی شاندیز
  • قلعه باستانی شاهان دژ از جمله جاهای دیدنی شاندیز
  • اخی علی قتلقشاه شاندیز
  • موزه باستانی رباط ویرانی
  • آرامگاه شیخ حافظ ابرده ای
  • سنگ نگاره شترسنگ

خرید سوغاتی از جاهای دیدنی شاندیز

خرید سوغاتی از جاهای دیدنی شاندیز

یکی از مکان های دیدنی شاندیز، بازارهای صنایع دستی است که می تواند بهترین سوغات مشهد برای عزیزانتان باشد. هنرهای دستی زیبایی هم چون ارغوان بافی، فیروزه تراشی، نمدبافی و گلیم بافی یه عنوان بهترین دیدنی های شاندیز محسوب می شوند که دستان هنرمند مردم این شهر آن ها را خلق می کنند.

لیست سوغاتی های شاندیز مشهد

همیشه انتخاب هدیه و سوغاتی برای کسانی که دوستشان داریم جز قسمت های سخت و چالش برانگیز سفر می باشد. ارائه لیست بهترین سوغاتی های شاندیز مشهد، انتخاب را برای شما ساده می کند.

پوستین دوزی

پوستین دوزی شاندیز مشهد

یکی از صنایع دستی زیبا و معروف شاندیز مشهد، پوستین دوزی است که برای تولید چکمه، کیف و کفش به کار می رود.

سنگ تراشی

سنگ تراشی در شاندیز

ظروف سنگی شاندیز مشهد معروف هستند. هر مسافر و گردشگری که از بازار این شهر زیبا دیدن می کند، حتما یکی از ظروف سنگی شاندیز را خریداری می کند.

نمدبافی

نمدبافی در شاندیز

یکی از سوغاتی های بسیار زیبای شاندیز مشهد، نمد است. نمدها از پشم گوسفند درست می شوند و برای بیماران مبتلا به استخوان درد و روماتیسم، اثر درمانی دارند.

آینه کاری

آیینه کاری در شاندیز مشهد

هنر آینه کاری در جهان شهرت دارد. نمونه بی نظیر آن را می توانید در تالارها و شبستان های حرم مطهر امام رضا (ع) مشاهده نمایید. مردم هنر دوست شاندیز نیز در زمینه آینه کاری صنایع دستی بی نظیری دارند که می تواند انتخاب مناسبی برای خرید سوغاتی از جاهای دیدنی شاندیز مشهد باشد.

ارغوان بافی

ارغوان بافی در شاندیز

این محصول زیبا در شاندیز مشهد با چوب درخت ارغوان درست می شود. سبدهای زیبا و ظروف دیگر چوبی ساخته شده به دست هنرمندان ارغوان باف شاندیز مشهد طرفداران بسیاری دارد. از دیگر سوغاتی های شاندیز مشهد می توان به زیورآلات ساخته شده با سنگ فیروزه، گلیم و فرش های دستی اشاره کرد.

چه زمانی به شاندیز برویم؟

جاهای دیدنی شاندیز، جز بهترین مقصدهای تابستانی در طول سفر به مشهد می باشد. به طور کلی از فصل بهار تا آخر تابستان بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا و بازدید از مکان های دیدنی شاندیز است. از آن جایی که این شهر در ناحیه کوهستانی قرار گرفته، زمستان و پاییز سردی دارد، اما در همین فصول نیز زیبایی ها و جذابیت های خاص خود را دارد که علاقمندان به سرزمین های کوهستانی را به خود جذب می کند. فصل پاییز نیز با زرد شدن و خش خش برگ درختان هنگام قدم زدن روی آن ها، بر زیبایی جاهای دیدنی شاندیز مشهد می افزاید.

بسیاری از زائران و مسافران نیز فصل تابستان را برای زیارت و گردش در شهر مقدس مشهد انتخاب می کنند. البته به دلیل افزایش تعداد مسافران در این فصل ممکن است برای پیدا کردن محل اقامت دچار مشکل شوید. به خصوص هتل های 5 ستاره و درجه یک به شدت با کمبود اتاق خالی مواجه می شوند. با توجه به نظر مسافران، رزرو هتل الماس 2 مشهد برای گذراندن اوقات خوش و اقامتی به یاد ماندنی در فصل تابستان بسیار توصیه می شود.

طبیعت زیبای شاندیز، زیبا و سحرآمیز

طبیعت زیبای شاندیز، زیبا و سحرآمیز

شاندیز منطقه ای کوهستانی و زیباست،‌ جریان آرامش بخش و دیدنی رودها، درختان سر به فلک کشیده، گل های رنگارنگ، همه و همه شما را ترغیب می کنند تا به شاندیز مشهد بروید و از چشم انداز و مناظر شگفت انگیز آن دیدن کنید.

طبیعت و جاهای تفریحی شاندیز مشهد

اگر به شهر مقدس مشهد سفر کرده اید و تصمیم دارید به جاهای دیدنی شاندیز هم سری بزنید، پیشنهاد می کنیم از مکان های گردشگری زیر هم دیدن کنید.

  • خیابان آبشار شاندیز از جاهای دیدنی شاندیز با طبیعتی زیبا
  • درخت چنار شاندیز، استوار و کهن
  • روستاهای زیبا و سبز زشک و ابرده، طبیعت بکر و آرامش بخش
  • پارک جنگلی از جاهای تفریحی شاندیز مشهد
  • پیست اسکی ابرده شیرباد، بهترین جاذبه گردشگری برای دوست داران ورزش های زمستانی
  • تله کابین زشک، تجربه زیبایی طبیعت از ارتفاع بالا
  • رصدخانه نجوم شاندیز
  • پیست موتورسواری، یکی از مکان های تفریحی شاندیز مشهد

رودخانه های پرآب، از جاهای دیدنی شاندیز مشهد

رودخانه های گوناگون در شاندیز مشهد تنها بخشی از جاذبه های گردشگری و زیبایی های طبیعی این شهر می باشد. از جمله آن ها می توان به رودخانه زشک، کنگ، مایان، جاغرق و مغان اشاره کرد که در ارتفاعات و بخش های جنوبی شاندیز مشهد در جریان هستند و در ایجاد آب و هوای ییلاقی  و خنک بسیار تاثیر گذارند.

زیباترین عکس شاندیز مشهد

شاید پیش از رفتن به این شهر گردشگری دوست داشته باشید طبیعت و جاهای دیدنی شاندیز را در قالب عکس های زیبا ببینید. در ادامه چند عکس شاندیز مشهد تقدیم نگاهتان می شود.

زیباترین عکس شاندیز مشهد

عکس های طبیعت شاندیز

عکس از شاندیز مشهد

عکس شاندیز مشهد

سخن آخر، شاندیز سرزمین زیبایی های طبیعت

اگر مقصد مورد نظر شما برای سفر، شهر زیبای مشهد است و به ویژه فصل تابستان را برای مسافرت انتخاب کرده اید، بهتر است در قدم اول به رزرو هتل مناسب جهت اقامتی آرام و بی نظیر اقدام نمایید. امکانات و خدمات هتل در داشتن خاطره به یادماندنی از سفر بسیار تاثیر گذار است. از نظر مردم هتل های 5 ستاره قصر مشهد، الماس 2 و قصر طلایی برای رزرو پیشنهاد می شوند.

در گام بعدی برنامه زمانی سفر خود را بچینید و حتما جاهای دیدنی شاندیز مشهد را در اولویت لیست خود قرار دهید. تجربه گذراندن وقت در طبیعت زیبا و بکر شاندیز و خوردن غذاهای سنتی و لذیذ در رستوران های آن را هرگز فراموش نخواهید کرد. بعد از دیدن این شهر زیبا برای این سوال که شاندیز مشهد چی داره؟ جواب های زیادی خواهید داشت.

سوالات متداول

جاهای دیدنی شاندیز مشهد چی داره؟

مکانهای دیدنی و تفریحی شاندیز مشهد بیشتر از حد تصور من و شماست! کوچه به کوچه خیابان های شاندیز پر از جاذبه های گردشگری و به خصوص عکاسی می باشد که برای عاشقان عکاسی، فراتر از بهشت است!

چگونه از مشهد به شاندیز برویم؟

شاندیز یکی از مناطق دیدنی مشهد می باشد که آب و هوای متفاوتی از درون شهر دارد! با فاصله ای حدود 30 کیلومتری از شهر قرار دارد. آدرس دقیق شاندیز مشهد در مقاله قرار دارد.

رزرو هتل های کیش

لیست قیمت
رزرو آنلاین